ونیر کامپوزیت یا ارتودنسی؟ کدام برای مرتب کردن دندان ها بهتر است؟

برخی از افرادی که می خواiند دندان های خود را مرتب و اصلاح کنند، حتما در میان پرس و جو هایشان اسم ونیر کامپوزیت و لمینت دندان به گوششان خورده است. اما لمینت کردن دندان همواره درمان صحیحی و اولین قدم برا ی اصلاح طرح لبخند نیست. بلکه باید ابتدا با درمان ارتودنسی دندانهایشان را صاف و مرتب کنند و سپس به کمک ونیر کامپوزیت و با ترمیم دندانهایشان، جلوه زیبایی به لبخندشان بدهند.

در این مطلب دکتر محمد ناصری متخصص ارتودنسی در اصفهان به سوال ونیر کامپزیت بهتر است یا لمینت دندان پاسخ داده اند. در این مطلب همراه ما باشید تا بدانید با کدام درمان بهتر است دندانهایتان را مرتب و زیبا کنید.

مشاوره وتماس با دکتر محمد ناصری متخصص ارتودنسی اصفهان

آیا می توان بعد از کامپوزیت، ارتودنسی دندان انجام داد؟

اکثر دندان‌پزشکان زیبایی توصیه می کنند قبل ونیر کامپوزیت ابتدا ارتودنسی دندان انجام داده و پس‌ازآن که موقعیت دندان‌ها ثابت شد روی آن‌ها لمینت قرار دهید. درصورتی‌که متخصص ارتودنسی تشخیص دهد نامرتبی دندان‌ها یا کجی دندان بسیار خفیف است و می‌توان آن را با کامپوزیت پوشش داد، نیازی به انجام ارتودنسی نمی‌باشد.

با انجام ارتودنسی پس از کامپوزیت احتمال دارد جای بریس ارتودنسی ثابت روی کامپوزیت‌ها بماند. به همین دلیل باید بسیار مراقبت بهداشت دهان و دندان خود باشید تا پس از برداشتن بریس اختلاف رنگی روی دندان ها مشاهده نشود.

همچنین ارتودنسی پس از کامپوزیت امکان دارد به لمینت دندان آسیب بزند، چرا که ونیر های روی دندان مانع حرکت درست دندان‌ها همگام با نیروی ارتودنسی می‌شود.

هنگامی که شما برای اصلاح طرح لبخند خود به یک دندان‌پزشک زیبایی مراجعه می کنید، او باید با وجدان کاری خود درمان مناسب را به پیشنهاد دهد. اگر دندان‌های شما نامنظم باشد، ابتدا باید شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع دهد و پس از مرتب سازی دندان‌ها و درمان ناهماهنگی فکی برای زیباسازی دندان‌ها از روش‌هایی مانند کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی استفاده کند.

از بین بردن فاصله بین دندان‌ها با ارتودنسی یا لمینت دندان؟

اگر فاصله بین دندان‌ها زیاد باشد و دندان‌ها به‌هم‌ریخته باشند، بهتر است ابتدا با کمک ارتودنسی فاصله بین دندان‌ها را رفع نمود و پس‌ از آن از درمان‌های زیبایی مانند کامپوزیت استفاده کرد.

در برخی افراد فاصله ناچیزی بین دندان‌ها دیده می شود؛ که با ونیر کامپوزیت می توان این فاصله را پوشش داد. اگر فاصله بین دندان‌ها، به دلیل کوچک بودن ژنتیکی دندان‌ها است با لمینت دندان و اصلاح فرم دندان، فاصله بین دندان‌ها را پر می‌کنند.

پر کردن فاصله بین دندان با لمینت دندان

برای اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری اگاهانه می توانید مقاله جامع علت فاصله افتادن بین دندان ها وانواع روش‌های درمان آن را مطاله فرمایید.

درمان دندان‌های کج با ارتودنسی بهتر است یا با کامپوزیت؟

دندان‌های کج را هم می توان به روش ارتودنسی وهم به روش کامپوزیت درمان نمود و ظاهر لبخند را یکسان و زیبا نمود. تشخیص این که ارتودنسی مناسب است یا ونیر کامپوزیت به تشخیص دندان‌پزشک متخصص بستگی دارد. دندان کج به دلیل نحوه قرارگیری آن بسیار مستعد جرم‌گرفتگی و پوسیدگی می باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا با ارتودنسی موقعیت دندان را نسبت به دندان‌های مجاور صاف شود، تا مشکلی برای سلامتی دندان‌ها و لثه در آن ناحیه به وجود نیاید.

در زیبا جویانی که کجی دندان‌های آن‌ها بسیار خفیف و قابل چشم پوشی است دندان‌پزشک زیبایی با تراش دندان و سپس به کمک لمینت دندان، دندان کج را هماهنگ با سایر دندان‌ها می کند.

ارتودنسی دندان کج

ارتودنسی تنها درمان مرتب کردن دندن ها نمی باشد، سایر درمان های مرتب کردن دندان ها بدون ارتودنسی شامل لمینت دندان، الاینر شفاف و.. نیز است.

کامپوزیت دندان بعد از ارتودنسی

کامپوزیت دندان یک درمان تکمیلی پس از ارتودنسی برای زیباتر شدن دندان‌ها می‌باشد. پس از مرتب کردن دندان‌ها و درمان کردن جلو بودن فک بالا و یا عقب بودن فک با ارتودنسی با ونیر کامپوزیت بد رنگی دندان، شکستگی یا لب پریدگی دندان و باقی ماندن جای براکت ها را اصلاح کنید و لبخندی صاف و زیبا به خود هدیه دهید.

علاوه بر ونیر کامپوزیت میتوانید با بلیچینگ پس از ارتودنسی دندان های خود را سفید کنید و جای براکت‌های ارتودنسی را که رود دندان‌هایتان باقی مانده را از بین ببرید.

مشاوره ومعاینه برای انتخاب اصلاح لبخند با ونیر کامپوزیت یا ارتودنسی در اصفهان

اساس درمان ارتودنسی و ونیر کامپوزیت کاملاً با یکدیگر متفاوت است. ارتودنسی یک درمان ارتودپدیک است. به وسیله فشار وارده از سمت بریس‌های ارتودنسی باعث تغییر در موقعیت دندان و اصلاح الگوی رشد استخوان فک است. لمینت دندان مانند ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی هر دو درمانی برای بازسازی ظاهر دندان‌ها هستند. برای اصلاح طرح لبخند ابتدا به یک متخصص زیبایی و ترمیم دندان مراجعه فرمایید . بنا به تشخیص ایشان اگر نامرتبی دندانهای فردی بسیار شدید باشد و به ناهنجاری فکی دچار باشد او را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می‌کند.

همیشه در نظر داشته باشید که درمان اصولی و پایه ای، اتنخاب سنجیده تری ازدرمان هایی برای ظاهر سازی و زیباسازی دندان است. به دین صورت در اینده در کنار زیبایی لبخندتان دچار مشکلی برای سلامتی دندان‌هایتان نمی‌شوید. دکتر ناصری در اصفهان برای افرادی که نیازمند به مشاوره و راهنمایی در زمینه درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی دارند، آماده خدمت رسانی در زمینه ارتودنسی ثابت، ارتودنسی کودکان هستند.

مقالات ارتودنسی جدید

صفحات بروز رسانی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید