ارتودنسی لیزری | دکتر محمد ناصری

ارتودنسی لیزری در اصفهان

یکی از روش های ارتودنسی که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است ارتودنسی لیزری است . دکتر محمد علی ناصری متخصص ارتودنسی در اصفهان است که قادر است شما را در خصوص روش های مختلف ارتودنسی از جمله ارتودنسی لیزری راهنمایی کند.

در ارتودنسی لیزری تاج دندان ها تراشیده می شود و ریشه دندان حرکتی نخواهد کرد . با استفاده از این روش می توان در کمترین زمان ظاهر دندان ها را موقتا مرتب کرد.

کوتاه مدت و بواسطه تراشیدن تاج دندانها، بدون حرکت ریشه و تغییر استخوان مجاور صورت می‎گیرد. در این روش دندانها به ظاهر مرتب می‎شوند اما در واقع ریشه حرکتی نکرده است. در این روش دندانهای نامرتب و تو رفته بواسطه لیزر مرتب می‎شوند به این معنا که با ترشیدن قسمتی از دندانهای بیرون زده و اضافه کردن مواد در قسمتهای تو رفته می‎توان دندانهای مرتبی را ایجاد نمود.

مزایای ارتودنسی با لیزر

• مناسب بودن هزینه
  • عدم نیاز به مراجعات مداوم به متخصص ارتودنست
  • مرتب شدن سریع دندان ها در کوتاه مدت
  • کاهش درد ، خون ریزی ، تورم در طی درمان
  • کاهش احتمال عفونت
  • بسته شدن عروق لنفاوی که موجب کاستن التهاب ناشی از جراحی می‌شود.

امروزه بسیاری از متخصصین ارتودنسی از لیزر بافت نرم برای افزایش دادن کارایی درمان ارتودنسی و راحت‌تر کردن درمان استفاده می‌کنند. لیزر نخستین بار در سال ۱۹۶۴ در حوزه دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان تا کنون پیشرفت‌های مستمر تکنولوژی لیزر را به یکی از موثرترین و بهترین دستگاه‌ها برای درمان‌های بافت نرم و سخت تبدیل کرده است.
لیزری که در ارتودنسی کاربرد دارد، نوع مخصوص بافت‌های رنگدانه‌ای یا رنگی است. لیزر ارتودنسی لیزر دیود بافت نرم است که برای جراحی لثه کاربرد دارد. این لیزر به طور همزمان بافت اضافی را با دقتی باورنکردنی می‌برد، خونریزی را متوقف می‌کند و محل جراحی را ضدعفونی می‌کند. از آنجایی که تمرکز لیزر بالا است، به بافت‌های مجاور آسیب نمی‌زند، در نتیجه التهاب ایجاد نمی‌شود و زخم به سرعت التیام می‌یابد. به علاوه جراحی با لیزر تقریباً بدون درد است. لیزر درمان ارتودنسی را سریع می‌کند و نتایج زیباتری را به دست می‌دهد.